Bevezetés

Egyik leggyakoribb igény megrendelői oldalról a kommunikációs tréning, amin semmi meglepő nincs, hiszen cégmérettől, beosztástól, feladatkörtől függetlenül ez a felület hálózza be a teljes szervezetet. Az itt jelentkező akadályok közvetlenül hatnak az eredményességre.

A kommunikációs készségek mélyen beágyazódnak a személyiség egészébe, így a kommunikációs képességek fejlesztése személyiségfejlesztés is, amihez mindenekelőtt szükség van önismeretre, önmagunk elfogadására is. Szociális kötődéseink, empátiánk, tolerancia-képességünk, attitűdjeink meghatározzák, mennyire vagyunk érzékenyek környezetünk jelzéseire, illetve mennyire adekvátan reagálunk mások közléseire.

Intellektuális képességeinken múlik a kommunikáció logikus vezetése, kontrollja, kreativitásunkon pedig a kommunikációs problémák megoldása. Emocionális megnyilvánulásaink üzeneteink felhívó és meggyőző erejét, hatását módosítják. Kommunikációelméleti tudásunk a kommunikációs kompetenciánkat javítja.

Kommunikációs tréningjeink alkalmasak egy-egy, a menedzsment által feltárt probléma, vagy rosszul működő részfunkció javítására és komplett alapismeretek adására is. A képzések fókuszában az asszertivitás áll, melyet nemcsak módszerként, hanem attitűdként próbálunk átadni hallgatóinknak.

Manapság a kommunikatívnak tekintett jelenségek nagy része nem csupán személyközi, hanem egyúttal közvetített, mediatizált is. Ide tartozik tulajdonképpen minden emberi kommunikáció, kivéve a szemtől-szembe társalgást. Ezért szerepel nagy hangsúllyal képzésünkön a közvetített kommunikáció (e-mail, skype, levél, közösségi média stb.).

Az asszertivitás a ma ismert legjobb kommunikációs módszer, amely ötvözi az önérvényesítést és a mások érdekeinek figyelembe vételét, ezáltal elősegíti az erőszakmentes kommunikációt és hosszú távon a szociális hatékonyságot. Az asszertivitás tanulható, fejleszthető, s elsajátítása elősegíti és megkönnyíti a konfliktushelyzetek megoldását.

A prezentációs készségek a mai munkakörnyezetben elengedhetetlen feltételei a sikerességnek. Egyes, az Egyesült Államokban végzett felmérések szerint a vezetők érvényesülésében nagyobb szerepe van a prezentációs képességeknek, mint a szakmai hozzáértésnek. Természetesen prezentáción nem csak a nagy termekben, sok embernek bemutatott előadásokat kell értenünk, hanem az értekezleteken, ügyfeleknek, munkatársaknak tartott bemutatókat, vagy akár ötletek bemutatását is ide soroljuk.

Kommunikáció, asszertivitás tréning

A tréning célja, hogy segítsen megérteni és elfogadni a mindennapi életünkben olyan jelentős szerepet játszó kommunikáció működését. A résztvevők ismerjék fel a saját maguk által gyakrabban elkövetett hibákat és ezek kiküszöbölésével, erősségeik felhasználásával javítsanak készségeiken.

A jó kommunikátor nemcsak az információ magas szintű átadására, hanem sokkal jobb minőségű szociális kapcsolatrendszer kialakítására képes, ami az élet minden területén nélkülözhetetlen, beleértve a munkahelyi érvényesülést és a családi kapcsolatokat is. 

Célunk, hogy a képzésen tanultakkal, a nonverbális kommunikáció, a megfelelő kérdezés és tárgyalástechnika segítségével könnyebben meg tudják értetni környezetükkel szándékaikat, magabiztosabban, határozottabban tudják képviselni meggyőződésüket, megfelelően ki tudják fejezni pozitív és negatív érzéseiket, képesek legyenek elegánsan és profin kezelni konfliktusaikat. Az asszertív kommunikáció segítségével közelebb jussanak céljaik eléréséhez, javuljanak szociális kapcsolataik, kivívják környezetük elismerését, emelkedjen önbecsülésük.

A tréningen figyelembe vesszük azt a korkövetelményt is, hogy kommunikációnk nagy része ma már közvetített, azaz nem szemtől-szemben zajlik (e-mail, telefon, skype stb.).

Kommunikáció, asszertivitás tréninget bátran ajánljuk mindenkinek, hiszen ez az a felület, amellyel egymással érintkezünk. Gyakorlatilag nincs olyan munkakör, melyben ne lenne szükség kommunikációra, legfeljebb súlyozásban különböznek.

Különösen ajánljuk azonban azokban a szervezetekben, ahol csoportokban dolgoznak és sok egymásra épülő, vagy közös feladat van. De bármilyen munkakörben hasznos lehet, ahol külső, vagy belső ügyfélkapcsolat létezik.

Várható eredmények:

  Eredeti kommunikációs stílusukból az „erősségek” sokkal átütőbben fognak érvényesülni.

  Érteni fogják a különböző kommunikációs helyzetek sajátosságait, és a helyzeteknek, illetve partnereknek leginkább megfelelő kommunikációs eszközöket fogják használni.

  Sokkal hatékonyabbak lesznek az aktív (meg)hallgatásban.

  Képesek lesznek kommunikációval a lehetséges ellenségekből partnert, vagy akár szövetségest kovácsolni.

  Eredményesebbek lesznek az együttműködést igénylő probléma-, és feladatmegoldásban.

Prezentációs technika tréning

A képzésen a részvevőknek először szembesülniük kell saját prezentációs képességeikkel. A többi résztvevő a tréner visszajelzései és elsősorban a videó által visszatükrözött tények alapján felismerheti erősségeit és fejlesztendő képességeit ezen a területen.

A legszükségesebb elméleti tudást követően azonnal a gyakorlatra térünk át. Itt is betartjuk a fokozatosság elvét, egy-egy prezentáció során csak az újabban tanult részterületre fókuszálunk. A videó segítségével objektívebben és kényelmesebben elemezhetjük a résztvevők teljesítményét. Konkrét és használható tanácsokat kapnak, melyekkel folyamatosan javulnak és ezt a tényt ellenőrizhetik az összesen 5 db elkészült felvételen.

A képzés legfontosabb célja, hogy a tréning végére mindenki saját képességeihez mérten jobb előadó legyen, mint amikor a képzésre megérkezett.

A prezentációs technika tréninget azoknak ajánljuk, akiknek feladatkörébe beletartozik előadások (értekezletek) tartása munkatársaknak, vagy ügyfeleknek. Ilyen kiemelt területek az értékesítésben, szolgáltatásban és a vezetőként dolgozók.

Várható eredmények:

  Erősségeikre építve fejlődik előadói stílusuk.

  Az előadói készségek fejlődését látva magabiztosabbá és meggyőzőbbé válnak prezentációik.

  Az ismeretek pontosabb átadásán túl képesek lesznek szimpátiát kelteni a hallgatóságban.

  Képesek lesznek a hallgatóságnak megfelelő struktúrájú és tartalmú prezentáció­kat összeállítani.